• BRGK-Headers-11.jpg
  • BRGK-Headers-2.jpg
  • BRGK-Headers-6.jpg
  • BRGK-Headers-3.jpg
  • BRGK-Headers-4.jpg
  • BRGK-Headers-9.jpg
  • BRGK-Headers-13.jpg
  • BRGK-Headers-1.jpg
  • BRGK-Headers-8.jpg
  • BRGK-Headers-7.jpg
  • BRGK-Headers-10.jpg
  • BRGK-Headers-12.jpg
  • BRGK-Headers-5.jpg

BERGEIJK- De nieuwe centrummanager van Bergeijk, Stefan Veroude (35) uit Netersel, zit vol ideeën om het winkelgebied van Bergeijk nog aantrekkelijker te maken voor het winkelend en uitgaanspubliek. Sinds kort is hij de opvolger van Bèr Timmermans.

,,Ik heb al vanaf mijn vijftiende een eigen bedrijf in kinderentertainment. Dat doe ik nog steeds, maar dat is de laatste jaren wel steeds meer in de richting van volwassenen gegaan met grote projecten, zoals de organisatie van de Winterfeesten in Reusel, De Kempische Passion, Vrienden van Sint-Joris in Hoogeloon en de theatertour van zanger Tommie Christiaan in Alkmaar. De laatste drie jaar deed ik de marketing van Phantasialand in het Duitse Brühl.” Waarvan in mei een speciale Suske & Wiske editie uitkomt die Stefan mede bedacht heeft.

Dat Veroude veelzijdig is, bewijst ook dat hij in 2014 voor de derde keer werd uitgeroepen tot de Beste Kerstman ter wereld. ,,Ik wil graag in mijn werk mensen verbinden en nieuwe mensen leren kennen.’’ Als centrummanager van de winkelstraten Hof, Meester Pankenstraat en Burg. Magneestraat is hij verantwoordelijk voor het economisch aantrekkelijk maken van dit winkelgebied.

Albert Heijn is een enorme trekker

Hij juicht de komst van de Albert Heijnvestiging op Hof Noord toe, omdat dat volgens hem een enorme trekker is. ,,Je hebt aan de ene kant straks de Jumbo en aan de andere kant de AH, met daartussenin het recreatiegebied. Men noemt dat het haltermodel”, legt hij uit. ,,Mensen zijn altijd in paniek als er veranderingen komen, maar met zeventig extra parkeerplaatsen moet het lukken”, zegt hij over de zorgen van bewoners dat die er te weinig zouden zijn.

Bovenkant formulier

Mensen moeten langer in centrum blijven

Veroude wil wel dat de mensen langer gaan verblijven in het centrum van Bergeijk. ,,Ik wil de verblijfsduur vergroten; er moet meer interactie komen. Zo vind ik het plein rondom de kiosk erg kaal. Er moet daar een overkapping komen met wellicht een waterpartij en meer speeltoestellen voor kinderen. In het DNA-boek van Bergeijk staat dat het een kindvriendelijke gemeente is.” Ook voor het centrummanagement zal dit boekwerk een leidraad zijn.

In dit alles wil hij namens Stichting Centrummanagement Bergeijk in zijn 15-urige werkweek samen optrekken met Visit Bergeijk en het Cultuurhuis. ,,Er mag nog meer reuring komen in Bergeijk, zegt hij. Daarvoor wil hij meer gebruik gaan maken van de sociale media en een overkoepelend promotioneel plan.